,,Boos en teleurgesteld over deze aankondiging'', meldde de atletiekbaas. ,,We accepteren dit niet. De kinderen zijn hier de dupe van.'' Nestlé sponsort het atletiekprogramma van de IAAF voor kinderen in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Volgens de IAAF doen 15 miljoen kinderen uit 76 landen mee aan dit programma, waarin een gezonde en actieve levensstijl wordt gepromoot.
Nestlé ging in 2012 een contract voor vijf jaar aan met de IAAF. ,,Alle negatieve publiciteit kan onze reputatie aantasten en daarom beëindigen we onze relatie'', meldde het Zwitserse bedrijf.
De berichten op dit gedeelte van de website zijn direct overgenomen van de newsfeed van het ANP. De redactionele verantwoordelijkheid voor de berichten berust bij het ANP.
De Dopingautoriteit is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de hier gepubliceerde berichten en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige schade die (mogelijk) het gevolg is van eventuele onjuistheden en/of (andere) onvolkomenheden in deze berichten.