WK HOCKEY
DEN HAAG (ANP) - Sinds het eerste dubbele WK in 1998 in Utrecht scoort hockey uitstekend bij sponsors en publiek in Nederland. ,,Dat zal bij het komende toernooi in Den Haag ook weer te zien zijn'', zegt marketingdeskundige Frank van den Wall Bake. ,,Hockey haalt tijdens de grote toernooien hoge kijkcijfers op televisie, zoals 2 jaar geleden nog bij de Olympische Spelen in Londen. Dat komt voornamelijk doordat ook veel mensen die niet uit het hockey afkomstig zijn, interesse tonen in de topwedstrijden. De sport en de spanning vormen een zeer aantrekkelijke combinatie.''
Volgens Van den Wall Bake is het niet meer dan logisch dat grote bedrijven het hockey 'gebruiken' om zichzelf te promoten. ,,Het gaat daarbij natuurlijk om veel meer dan alleen de grote sympathie die de sport in Nederland bij een breed publiek heeft opgebouwd. Beide nationale teams behoren ook nog eens tot de wereldtop. Het is daarnaast een echte familiesport, die goed is georganiseerd. Hockey heeft bovendien een 'clean' imago. Er is geen geweld, geen ongein, geen ruzie, geen doping en geen matchfixing. Dat zijn allemaal factoren die sponsors en het grote publiek aanspreken. Ik denk daarom zeker dat de hockeybond de komende jaren verder kan doorgroeien en dat de doelstelling van 300.000 leden in 2020 absoluut haalbaar is.''
De KNHB telt nu nog ongeveer 245.000 leden.
De berichten op dit gedeelte van de website zijn direct overgenomen van de newsfeed van het ANP. De redactionele verantwoordelijkheid voor de berichten berust bij het ANP.
De Dopingautoriteit is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de hier gepubliceerde berichten en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige schade die (mogelijk) het gevolg is van eventuele onjuistheden en/of (andere) onvolkomenheden in deze berichten.